روابط عمومی الکترونیک

زینب گودرزی دانشجو روابط عمومی سوره.این وبلاگ جهت انجام تکالیف درس روابط عمومی الکترونیک استاد اکرمی ایجاد شده است.

روابط عمومی الکترونیک

زینب گودرزی دانشجو روابط عمومی سوره.این وبلاگ جهت انجام تکالیف درس روابط عمومی الکترونیک استاد اکرمی ایجاد شده است.

سقوط هواپیمای مصری (برای وبلاگ)


فاجعه تروریستی در آبهای یونان



 ناپدید شدن هواپیمای مصری در مرز یونان، گمانه زنی تحلیل گران را به سمت تروریستی بودن این حادثه برد. هواپیمای مصری از نوع ایرباس 320 که صبح روز پنجشنبه با 66 سرنشین از پاریس به مقصد قاهره به پرواز درآمده بود، در حریم هوایی مصر از صحنه رادار ناپدید شد.


احتمال دست داشتن داعش در این حادثه


خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه اعلام کردند «داعش» مسؤولیت حمله تروریستی به هواپیمای مصری را پذیرفته است. این گروه اعلام کرده اند بمب دست ساز را در قوطی آب معدنی جاسازی کرده بودند. سی ان ان نیز به نقل از یک مقام امنیتی امریکایی، انفجار یک بمب را علت سقوط هواپیما معرفی کرد.

یک سایت تخصصی در زمینه هوانوردی اطلاعاتی را منتشر کرد که براساس آن گفته شده که قبل از سقوط این هواپیما دستگاه‌های تشخیص آتش و دود در داخل کابین هواپیما به کار افتاده است. به گفته این سایت دود ابتدا در توالت هواپیما پخش شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العهد، شریف فتحی وزیر هواپیمایی مصر در نشستی خبری گفت: بعید نیست که هواپیمای ایرباس مصر صبح امروز در پی یک اقدام تروریستی یا نقص فنی سقوط کرده باشد.


جستجو برای کشف علت حادثه


برخی از شبکه‌های خبری اعلام کردند: «تاکنون تیم‌های جستجوگر در آبهای یونان 2 شیء شناور را یافته‌اند که به نظر می‌رسد جزو قطعات هواپیما است.»

یک مقام مصری گفت: اتاق عملیات برای پیگیری ماجرای سقوط هواپیمای مصری با شرکت مقامهای هواپیمایی مصر و مقامهای یونان برای روشن شدن ابهامات موجود تشکیل شده و هواپیماهای مصری و یونانی برای یافتن هواپیمای ناپدید شده در حال جستجو هستند و در فرودگاه قاهره حالت آماده باش اعلام شده است. وزارت دفاع یونان از استقرار یک کشتی و یک هواپیمای نظامی برای یافتن هواپیمای ناپدید شده مصری در جنوب دریای مدیترانه خبر داد و مصر نیز هواپیمای شناسایی خود را به محل ناپدید شدن هواپیما فرستاده است.

در این راستا ارتش یونان اعلام کرد که لاشه هواپیمای مصری را در سواحل جزیره کرت در دریای مدیترانه یافته است.  به گزارش خبرگزاری آلمان به گفته گروه‌های تجسس، سرانجام امدادگران قطعات یک هواپیما و تعدادی از جلیقه‌های نجات را در آبهای مصر پیدا کردند. سخنگوی ارتش یونان تأیید کرد که قطعات و اشیای پیدا شده متعلق به هواپیمای سقوط کرده مصری است.



ناراحتی سخنگوی امور خارجه مصر از اقدامات سی ان ان


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری العالم، «احمد ابو زید» در صفحه توئیتر خود نوشت: اقدام شبکه سی ان ان در مطرح کردن موضوع خودکشی خلبان هواپیمای مصری درحالی که خانواده‌ های قربانیان  داغدار عزیزان خود هستند کار شایسته‌ای نیست.روز گذشته گروه‌های تجسس توانستند بقایایی از اجساد قربانیان این هواپیما، چند چمدان و برخی از قطعات هواپیما از جملهچند صندلی را پیدا کنند. با وجود این بخشهای اصلی از لاشه هواپیما و جعبه سیاه آن هنوز پیدا نشده است.


پیشینه خبر


در اکتبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۵)، یک هواپیمای مسافربری روسی با ۲۲۴ سرنشین اندکی پس از برخاستن از فرودگاه قاهره در بازگشت به روسیه، سقوط کرد. بعدا مقامات روسیه و مصر تایید کردند که علت سقوط این هواپیما، انفجار بمبی بوده که اسلامگرایان افراطی در هواپیما جاسازی کرده بودند.

همچنین، در ماه مارس سال جاری، یک فروند هواپیمای مسافربری مصری با ۵۴ مسافر و شش خدمه در مسیر پرواز داخلی از اسکندریه به قاهره ربوده و به قبرس برده شد. بعدا فرد رباینده، که انگیزه شخصی داشت، خود را تسلیم ماموران کرد و به مصر بازگردانده شد.

بیشتر

  

سقوط هواپیمای مصری (برای وبلاگ)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.